-26
Český jazyk
Vyučující: Andrea Karlíková
období: 22. 6.–26. 6. 2020
- učebnice: s. 181 do sešitu / na fólii
- pracovní sešit s. 72
období: 15. 6.–19. 6. 2020
- učebnice: s. 179, 180 do sešitu / na fólii
- pracovní sešit s. 70, 71
období: 8. 6.–12. 6. 2020
- učebnice: s. 177, 178 do sešitu / na fólii
- pracovní sešit s. 68, 69
období: 1. 6.–5. 6. 2020
zápis v příloze ČJ 5 Řeč přímá a nepřímá.pdf - lze vytisknout a vlepit do sešitu
učebnice:
- 173/1a ústně, 1b do sešitu
- 174/2 do sešitu
- 174/3b ústně či na fólii
- 174/4 do sešitu
- 175/shrnutí - zopakovat
- 175/1 do sešitu větný vzorec
- 175/2 na fólii
- 176/opakování
Pracovní sešit s. 66, 67
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (středa, pátek od 13:00)!
období: 25. 5.–29. 5. 2020
- zápis - lze vlepit do sešituučebnice:
- 170/1a ústně (přísudky + VěJ/souvětí)
- 170/2a do sešitu
- 170/2b ústně či fólie
- 171/1a ústně
- 171/1b do sešitu
- 171/2 do sešitu celé
- 171/3 do sešitu
- 172/4 do sešitu
- 172/5 do sešitu
- 172/6 celé do sešitu
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (tento týden ve středu online výuka ve 13:00 není - PS s. 65)!
období: 18. 5.–22. 5. 2020
- Shoda přísudku s podmětem - zápis_18. 5.-22. 5. 2020.pdf
- ČJ 5 Podmět - zápis_18. 5. -22. 5. 2020.pdf
-
zápisy - lze vytisknout a vlepit do sešitu
Připomenutí - nesplněno: 151/1 opakování sloves zaslat vypracované ke kontrole do 13. 5. na email či donést do školy!
- 158/1a fólie či ústně, 1b ústně, 1c do sešitu pod sebe
- 159/2 celé do sešitu
- 159/3a ústně, 3b+c do sešitu
- 160/1 ústně vyhledat + určit SD=slovní druhy podmětu
- 160/2 ústně přísudky + doplnit o VČ - větné členy
- 161/3 ústně
- 161/4 do sešitu
- 161/5a na fólii, b,c,d do sešitu
- 161/6 a, b ústně
- 162/1 ústně
- 162/2 do sešitu
- 163/3a do sešitu + b vyznačit přísudek
- 163/4 do sešitu
- 163/5a ústně, b do sešitu pod sebe
- 164/1a ústně, b do sešitu ZSD = základní skladební dvojici a určit rod podstatných jmen v podmětu
- 164/2 ústně (s pomocí zápisu či žlutého rámečku nad cvičením)
- 165/3 ústně
-
učebnice:
-
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (pondělí, středa, pátek od 13:00)!
pátek 22. 5. 2020
učebnice:
- 164/2 ústně (s pomocí zápisu či žlutého rámečku nad cvičením)
- 165/3 do sešitu
- 165/5 ústně
- 166/1 do sešitu - základní skladební dvojici
- 166/2a do sešitu - základní skladební dvojici v minulém čase
- 167/1-8 odpovědět do sešitu
POZOR: Pouze žáci, kteří nebyli na dnešní online výuce (pátek od 13:00)!
období: 11. 5 .–15. 5. 2020
zápis zde ke stažení ČJ 5 Zápis - přísudek.pdf - možno vytisknout a vlepit do sešitu
učebnice:
Připomenutí : 151/1 opakování sloves zaslat vypracované ke kontrole do 13. 5. na email!
- 156/1 ústně
- 156/2 ústně
- 157/3 do sešitu - dva sloupečky - přísudek jmenný se sponou a přísudek slovesný
- 157/4 do sešitu
- 157/6a ústně, b do sešitu
- 157/7b do sešitu či na fólii
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (pondělí - tento týden v úterý, středa, pátek od 13:00)!
období: 4. 5.–7. 5. 2020
prezentace k opakování: ČJ 5 Slovesa 3.pptx, ČJ 5 Slovesa 3.pdf
zápis zde ke stažení ČJ 5 Stavba věty jednoduché - možno vytisknout a vlepit do sešitu
učebnice:
- 151/1 opakování sloves zaslat vypracované ke kontrole do 13. 5. na email!
- 153/1 ústně
- 154/2 do sešitu
- 154/3 celé do sešitu
- 154/4 utvořit 3 věty + b do sešitu
- 155/1a, b ústně
- 155/2a, b do sešitu
- 155/3a, b, c do sešitu
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (pondělí, středa, pátek od 9:30)!
období: 27. 4.–30. 4. 2020
ČJ 5 Tvary podmiňovacího způsobu
V učebnici:
- 145/4a folie
- 146/1a, b do sešitu
- 147/2a ústně,b do sešitu
- 147/3 ústně
- 147/4a do sešitu (+b)
- 148/6a do sešitu, b ústně
- 149/8 ústně
- 149/9 do sešitu
- 149/10b do sešitu
- 150/1a, b - do sešitu
PS: 63/1, 2, 3, 4 + 64/1, 2, 3, 4
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (pondělí, středa, pátek od 9:30)!
období: 20. 4.–24. 4. 2020
ČJ 5 Tvary rozkazovacího způsobu.pdf
1.) zopakovat si slovesa - odpovědět do sešitu na následující otázky:
a) Co jsou to slovesa, co vyjadřují?
b) Proč - z jakého důvodu patří slovesa mezi ohebné slovní druhy?
c) Jaké mohou mít slovesné tvary?
d) Co je to infinitiv? Jak jej poznáme?
e) Jaké mluvnické kategorie u sloves určujeme?
f) Jaký slovesný způsob rozlišujeme?
g) Jaký máme slovesný čas?
=) odpovědi můžete zkontrolovat v učebnici na straně 150.
2.) cvičení k procvičování z učebnice:
139/3,4 - do sešitu
139/5a - ústně, 5b - do sešitu
140/1 - ústně
141/2a, c - do sešitu, b - ústně
144/1a, b - do sešitu, c - ústně
145/2 + 3a - ústně
145/3b - do sešitu
145/4 - fólie
lze vytisknout a do zápisového sešitu vlepit (popř. si zvýraznit)
POZOR: Pouze žáci, kteří nechodí na online výuku (pondělí, středa, pátek od 9:30)!
období: 14. 4.–17. 4. 2020
Zápis ČJ 5 Tvary oznamovacího způsobu - zápis_17-4-2020.pdf lze vytisknout a do zápisového sešitu vlepit (popř. si zvýraznit) a prezentaci ČJ 5 Opakování o číslovkách 2_17-4-2020.pptx si stáhnout
1.) připomenout si číslovky učebnice s. 129 + prezentace s číslovky,
2.) zopakovat si slovesa str. 150
3.) cvičení k procvičování z učebnice:
136/1a, b, c - ústně,
137/2 - ústně,
137/3 - fólie,
137/4a - ústně + b-g do sešitu,
138/1a - fólie, b,c - do sešitu,
139/2 - ústně
4.) pracovní sešti s. 62 - zkontrolovat
POZOR: Žáci, kteří chodí na online výuku (pondělí, středa, pátek od 9:30), mají hotové = splněné!
období 7. 4.–13. 4. 2020
Zpracovat a zaslat podepsané ke kontrole a klasifikaci na pracovní email nejpozději do 13. 4. 2020. Vypracovat přímo v MS Word, jen použít jinou barvu písma než černou a červenou (podmínkou je, aby bylo písmo čitelné - např. tmavě modrou). Pokud náhodou by byl někdo, kdo by si pracovní list vytiskl a vypisoval ručně, tak je to možné, ale musíte pak vytištěná vypracovaná cvičení oskenovat či vyfotit
období: 16. 3. – 6. 4. 2020
!!! Práce k oznámkování - email: karlikova.andrea@zssvzabreh.cz
(při zasílaní hotových prací svých dětí uvádějte, prosím, jméno dítěte)
ofocený sešit s vypracovaným zadáním z min. týdne uč. 117/15a-g do 20. 3.
(pokud nemají někteří možnost vyfotit sešit dítěte a odeslat emailem, zkontroluji osobně po návratu do školy)
Zaslat na email, stačí napsat výsledky (ve wordu, přímo do emailu či ofotit sešit dítěte) u následujících:
- učebnice s. 119 do 25. 3.
- učebnice s. 130 do 30. 3.
- PS 58 + 59
- učebnice 122-128 – projít ústně (125/9 – fólie; 125/10 – ústně – umět vysvětlit rozdíl)
- PS 61 + 62
- učebnice 133 – 134 - projít ústně
- do seštitu z učebnice zpracovat následující cvičení:
122/b
123/3
124/6
125/11
126/2
127/1
128/4
129/1a + 2
134/2
134/4a, b, c
135/5a,b
- k opakování ještě shrnutí ze s. 129 + 150
- zápis do sešitu zde Číslovky a slovesa - 5.třída zápis.pdf
období: 11. 3.–13. 3. 2020
- PS 57/1,2,3
- uč. 117/15 - do sešitu celé (a-g) + 118/1,2 - ústně
- opakování - shrnutí v učebnici str. 118, 101, 100, 84,64, 61,54,43,31
- zápis do sešitu:
Číslovky jsou slova číselného významu. Vyjadřují počet (jeden, padesát), pořadí (první, patnáctý), množství druhů (dvoje, čtvery) nebo kolikrát se něco stalo (dvakrát, čtyřikrát).
Rozlišujeme číslovky určité a neurčité. Určité číslovky vyjadřují přesný počet nebo pořadí, můžeme je zapsat číslicemi (pět prstů - 5 prstů, pátý den - 5. den, patero šatů - 5 šatů, pětkrát víc - 5krát víc). Neurčité číslovky nevyjadřují přesný počet a nemůžeme je zapsat číslicemi (kolik, mnoho, několikátý, kolikrát).