Lyžák 2013

Naše třída se zúčastnila lyžařského výcviku na chatě Olšance od neděle 3.2.do pátku 8.2.2013.

Na chatu Olšanku nás odjelo 15, až na Sašu, která přijela druhý den - v pondělí.

Vzhledem k tomu, že s námi počítali až na večeři, tak pro nás ještě neměli nachystané pokoje a proto jsme si dali naše věci do úklidové místnosti. My jsme zatím šli na procházku na Paprsek, zhruba 2 km krásnou zimní krajinou, ale do prudkého kopce. Z Paprsku jsme se vrátili kolem 12:00 hodiny a již nás ubytovali. Spali jsme ve třech pokojích. V jednom byly holky a ve druhém a třetím pokoji kluci.

Jakmile jsme se ubytovali, tak jsme vyrazili lyžovat. Nejprve jsme se rozdělili do dvou družstev na lyžaře a na ty, co neumí lyžovat.

Ve skupině dobrých lyžařů byla většina. Jen tři slabší lyžaři a tři, kteří vůbec nikdy nelyžovali, byli v dalším družstvu. Paní učitelka se však musela věnovat třem, kteří nikdy nelyžovali, tak proto si pan učitel Zelený vzal i tři slabší lyžaře s sebou na sjezdovku.

My jsme se s paní učitelkou Portešovou učili zasekávat, zastavovat, jezdit pluhem, chodit stromečkem, atd. Jakmile jsme skončili, tak jsme si dali lyže do lyžárny a šli jsme na chatu provést osobní hygienu.

Následovala teplá večeře a po ní byla ještě druhá večeře. Po druhé večeři cca 19:15 jsme měli kulturní program – dívali jsme se na film. Večerka byla ve 21:30.

Budíček byl každé ráno v 7:00 hodin. Po té jsme měli deset minut na to, abychom se nachystali na rozcvičku, která byla venku. Po rozcvičce a úklidu pokojů, byla snídaně. Potom následovala příprava na lyžování a sraz před chatou v 8:45.

V pondělí jsme byli již všichni lyžovat na svahu, na který nás vytáhl vlek. Po dopoledním lyžování jsme šli na oběd. Po něm následoval odpolední klid až do 13:30 hodin. Odpolední lyžování začínalo v 13:45 a trvalo do 16:00 hodin.

Takhle to bylo celý týden, až na čtvrtek, kdy jsme místo večerního filmu měli udělování cen a trošku jiný kulturní program. Každý pokoj si měl nachystat nějakou scénku nebo vystoupení a k tomu ještě soutěž pro ostatní. Po této párty jsme měli večerku až v deset. Jelikož holky měly poslední den bodování děsný binec na pokoji, tak musely jako jediné v pátek na rozcvičku a kluci mohli o něco déle spát.

Poslední den jsme si museli všichni sbalit všechny věci, až na potřeby k lyžování a věci na cestu a potom jsme šli naposledy lyžovat. Po lyžování byl oběd. Autobus měl přijet ve 13:00 hodin a proto jsme si museli dobalit poslední věci a snést je dolů. Chvíli jsme čekali na autobus a do Zábřeha jsme přijeli kolem druhé hodiny.